13 kwietnia 2013

Poczciwy denaturat

Nie chodzi tu o wczorajszą piątkową imprezę... o nie nie nie :) wczoraj było kulturalnie bez %.
Nawet załapałem się na film "noc żywych trupów" z 68' :)

Ale czas na dzień dzisiejszy. Nie dawno wróciłem.
Wyglądało to następująco. Leniwy poranek - trochę słońca, chmur, nawet popadało. Pogoda sprawdzona, wygląda to słabo - jutro (niedziela) natomiast pełne słońce i stopni 16. Uda się dziś - to polata się jutro.

Kierunek sklep, później garaż. 
Czas wywalić resztę wody ze zbiornika i przepalić. 
Denacik zakupiony, poczciwa połóweczka - co prawda wystarczyłoby około 200ml, ale oczywiście reszta się przyda :)

Dlaczego denaturat ? Najpierw teoria.


Definicja: handlowa nazwa alkoholu etylowego (zwykle ok. 92%) skażonego substancjami mającymi uniemożliwić jego spożycie. Otrzymywany jest poprzez dodanie do spirytusu surowego substancji skażającej, nadającej mu na przykład odrażający smak, zapach lub właściwości wymiotne oraz często intensywnego barwnika (np. czerwonego, fioletowego). Dzięki temu denaturat może być traktowany jako środek gospodarczy i sprzedawany znacznie taniej od spożywczych wyrobów spirytusowych (objętych akcyzą).
Działanie w motoryzacji: czyszczenie, odtłuszczanie, wiąże wodę.


Ze względu na to ostatnie działanie musiał zostać użyty - jak już wszystko będzie pewne, dopiero wtedy dodam uszlachetniacza do paliwa.


Przed skręceniem motocykla po poprzednich wojach odpaliłem go raz jeszcze by sprawdzić czy elegancko działa na jałowym biegu.
Po około 10 minutach rozgrzewania wyszło na to, że powinno już być OK.
Śrubki przesmarowane pastą z miedzią poszły w obroty - Gix skręcony, dolano dwuseteczke denatu, zatrząsłem odpowiednio motocyklem, aby wymieszać to co na dnie i odpaliłem, włączyłem na ssanie żeby poszło szybciej.

Podusił sie troszkę, popalił na biało, na czarno zgasł ze 3 razy i  SUKCES ?
Mam nadzieje, że nie stanie kolejnym razem gdzieś na skrzyżowaniu.
Jutro około 10-11stej mam zamiar skoczyć po pełny bak paliwa i przejarać syf z gaźnika na trasie ul. Metalowej - strefa przemysłowa między Bridgeston a Cargotec.

Sam sobie życzę powodzenia :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz